Ofte stillede spørgsmål

Her prøver vi at svare på de spørgsmål vi oftest får i butikkerne, på vores sociale medier og emails.

"Hvad er jeres åbningstider?"

Vivobarefoot - Badstuestræde 2

Mandag - Fredag  11:00 - 17:00

Lørdage 11:00 - 16:00

Mærkbare - Westend 4

Mandag - Fredag  11:00 - 17:00

Lørdage 11:00 - 16:00


"Hvor bred er denne model?"

Det er altid meget svært at sige til om bredden på modeller, da der er så mange måder man oplever bredde på sko. Cm bredde er en ting, men så er mængde og form af overmateriale meget vigtig, og det kan man kun mærke når man stikker fødderne ned i skoene.

Det at måle bredden på sko er også virkelig svært uden at skære dem helt over, og det vil vi meget gerne undgå :-)

 

 

"Hvor længe holder sådan nogle sko?"

De kommer an på hvor meget, og hvordan de bliver brugt. Vi har set 8-9 år gamle sko der stadig fungerer fint. De har fået god pleje, og blevet brugt til formålet, og roteret sammen med andre sko.

Vi har også set sko der er helt smadret efter et års brug. Hverdagssko der blev brugt til vandreture, løb, byturen og alt der imellem. De kommer selfølgelig ikke til at holde lige så længe. 

For at skoene holder i længere tid, anbefaler vi at man rotere jævnligt imellem 2-3 par sko. På den måde kommer sålerne og materialerne til at holde i meget længere tid!

 

"Skal man have bare tæer i skoene?"

De behøver man ikke. Barfods-formålet handler om at give fornemmelsen af at gå uden støtte, og at kunne mærke underlaget så meget som muligt

Så det er helt op til dig, om du går i bare tæer eller ej :-)

 

"Kan man bruge ortopediske indlæg i skoene?"

Der er mange der bruger ortopædiske indlæg i vores sko, da der endlig er plads til tæerne i dem. 

Det er måske ikke vores tanke og filosofi, men det er vigtigst for os at de sko du vælger, passer til DIG, og føles godt på DINE fødder

 

"Hvordan returnerer jeg en vare jeg har købt online?"

Du kan komme enten ind i en af vores butikker, og returnere eller bytte dem der. ellers kan du se alt info her:

https://www.maerkbare.dk/pages/shipping-and-returns

 

"Jeg har prøvet at ringe, men der er ikke nogen der tager telefonen"

Vores telefontider følger vores åbningstider.

Ofte så står der kun en medarbejder i hver butik, og hvis de har det travlt med at betjene mennesker, så kan de desværre ikke tage telefonen. Vi prøver at ringe tilbage, men det når vi ikke altid desværre. Den bedste måde at få kontakt med os er at sende email til: support@maerkbare.dk